Anugerah Terindah

Halaman

28 April 2017

Mee Ramen Korea Ternyata Pedas Lah




Salam dan selamat malam untuk semua sahabat blogger yang MD sayangi dan hargai...terima kasih kerana sentiasa sudi singgah dan komen dekat blog Anugerah Terindah ini....Cuti yang lalu 24hb April,MD dan en.hubby ke pusat bandar sandakan sebab 25hb nya tu kitorang  cuti  sebab ada  urusan..tapi nak jalan-jalan petang kat pusat bandar sandakan jadi kitorang turun petang 24hb tu....sambil jalan-jalan sambil makan-makan sekali lah...




Pergi minum-minum kat lanun cafe yang MD kongsi kat entri Di Sini...Lepas minum MD dan en.hubby ke kaunter bayar dan sampai kat kaunter tu MD nampak lah Mee Ramen ada kat situ.MD bertanya lah kat pekerja yang jaga kaunter bayaran tu..Ada juga Mee Ramen jual kat sini ingat minuman jer...pekerja tu jawab ya...MD tnya lah macam mana jual dan berapa harga dia...pekerja kaunter tu jawab kalau makan kat sini Rm12.00 dan kalau tak Rm10.00. Terkejut juga MD dengar harga Mee Ramen ni sampai macam tu sekali harga dia...kerana teringin sangat MD nak merasa tahap kepedasaan dan keistimewaan Mee Ramen ni MD beli lah sebungkus.....hihi...




Dan malam ni MD masak lah Mee Ramen ni untuk merasa tahap kepedasan dia dalam dia ada 2 perencah ...MD masak macam MD masak mee sedap goreng tu cuma MD tak bagi kering sangat ...




Lihat lah setelah MD gaul 2 perencah tadi...warna pun dah bertukar kan dan bau dia menusuk-nusuk hidung MD tak sabar rasanya nak makan Mee Ramen ni.....




Alhamdulillah....akhirnya Mee Ramen dapat MD tawan walaupun kepedasannya boleh bibir jadi kembang tapi MD berpuas hati lah dengan rasa dia ni....Tengok jak lah mangkuk tu mee dia licin kan yang tertinggal kuah dia yang sikit jak tu....










24 April 2017

Pasar Malam Sandakan




Sebelum tutup entri untuk hari ni...MD kongsi jalan-jalan sandakan kat pasar malam dia...Kat pasar malam sandakan ni memang terkenal dengan ikan bakar dan sayap bakar  madu dia yang sedap dan murah...



Selain sayap ayam bakar madu,buntut@tongkeng ayam bakar,hati ayam bakar dan bedal ayam bakar pun ada di jual kat pasar malam sandakan ni







Selain order sayap ayam bakar madu MD dan en.Hubby order kuey teow kung fu...pulang ke hotel dengan rasa kenyang...Alhamdulillah....


P/S: wifi kat hotel MD dan en.Hubby menginap ni kuat buat MD tak sedar buat entri sampai 3 entri.....hihi







Lanun Cafe Sandakan





Salam dan selamat malam untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang sentiasa sudi singgah dan komen dekat blog Anugerah Terindah....Hari ni MD dan en.hubby jalan-jalan kat bandar sandakan...petang tadi ke habour mall dan ambil gambar  I Love Sandakan dan lepas magrib tadi MD dan en.hubby ke batu6 sandakan sebab kita nak ke Lanun Cafe.



Dekorasi kat dalam Lanun Cafe Sandakan....





Green Tea Hulk Ais Blend




Ni gambar kat lanun cafe sandakan....Lepas ni MD dan en.Hubby nak ke pasar malam sandakan...Kat pasar malam sandakan terkenal dengan ikan bakar dan sayap ayam. Ramai yang kata sayap ayam bakar kat pasar malam tu sedap....












Jalan-Jalan Sandakan




Salam dan selamat bercuti untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang MD sayangi dan hargai....Cuti-cuti ni ramai di kalangan sahabat blogger ambil kesempatan cuti balik kampung kan...MD dan en.hubby ke pusat bandar samdakan sebab dah lama tak jalan-jalan di waktu petang kat  pusat bandar Sandakan ni lagipun esok MD dan en.hubby ambil cuti tahunan atas urusan...





Tugu I Love Sandakan yang baru juga di bina kat sini...MD pun baru dapat snap tugu ni..di bina berdekatan dengan bangunan Harbour Mall.








Hari ini MD dan en.Hubby ronda-ronda bandar Sandakan....Kejap lagi nak pergi ke batu6 sandakan Lanun Cafe.... Tengok apa yang ada kat situ....










22 April 2017

Kain Untuk Raya Dah Sampai



Salam dan selamat pagi untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang MD sayangi dan hargai...Berapa hari tab kesayangan MD tiba-tiba tak dapat nak on tak tau apa penyebabnya jadi MD biar saja terampai di atas meja...tapi tangan ni gatal nak picit-picit dan tiba-tiba dapat pulak dia ter on....gembiranya hati ini terus lah MD snap gambar....hihi..





Ini gambar kemarin MD snap....kain yang MD order untuk di pakai di hari raya dah sampai tinggal nak hantar ke rumah blogger Asha Lya....hihi....Kalau korang yang belum ada kain baju untuk raya ni jangan lupa terjah Fb Zamroh Daud...kat situ banyak kain yang cantik-cantik untuk korang pilih...Sebenarnya untuk emerald green ni MD nak pakai di raya ke-2 nanti sebab raya pertama MD dan en.hubby nak warna yang lembut jadi kami pilih warna biru lembut...



Kain ni MD nak buat dress sebab corak bunga-bunga dia leh letak kat bahagia bawah baju dan kalau dapat nak juga letak corak bunga-bunga kat hujung tangan baju mesti lawa kan.. Tak sabar rasanya nak hantar kain kita ni dekat blogger Asha Lya....hihi











Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign