Anugerah Terindah

Halaman

8 Jun 2017

Persiapan Menjelang Raya Dah Bermula




Salam dan Salam Ramadhan untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang setia mengunjungi blog Anugerah Terindah ini...Terima kasih MD ucapkan kepada semua kerana   setia menunggu kehadiran entri MD...(ada tak yang setia ni....hihi...)


Tak kita sedari bulan Ramadhan dah masuk puasa ke-13 kan...harap semua persiapan untuk menyambut hari lebaran telah di persiapkan tau pun masih ada lagi yang belum buat apa-apa persiapan...Bagi MD dan en.hubby separuh persiapan telah di siapkan lebih awal macam baju raya awal lah dah siap jahit...maklum lah MD tempah jahit dengan blogger Asha Lya dan baju MD dan en.hubby dah siap sepenuhnya...terima kasih dik..


Untuk biskut raya pulak MD dah siapkan 4jenis biskut raya tinggal 2 or 3 jenis lagi nak buat...alah...buat biskut yang senang nak buat jak ni seperti biskut tart nenas,biskut ulat bulu,biskut holicks dan biskut oat bersalut susu..

28 April 2017

Mee Ramen Korea Ternyata Pedas Lah




Salam dan selamat malam untuk semua sahabat blogger yang MD sayangi dan hargai...terima kasih kerana sentiasa sudi singgah dan komen dekat blog Anugerah Terindah ini....Cuti yang lalu 24hb April,MD dan en.hubby ke pusat bandar sandakan sebab 25hb nya tu kitorang  cuti  sebab ada  urusan..tapi nak jalan-jalan petang kat pusat bandar sandakan jadi kitorang turun petang 24hb tu....sambil jalan-jalan sambil makan-makan sekali lah...




Pergi minum-minum kat lanun cafe yang MD kongsi kat entri Di Sini...Lepas minum MD dan en.hubby ke kaunter bayar dan sampai kat kaunter tu MD nampak lah Mee Ramen ada kat situ.MD bertanya lah kat pekerja yang jaga kaunter bayaran tu..Ada juga Mee Ramen jual kat sini ingat minuman jer...pekerja tu jawab ya...MD tnya lah macam mana jual dan berapa harga dia...pekerja kaunter tu jawab kalau makan kat sini Rm12.00 dan kalau tak Rm10.00. Terkejut juga MD dengar harga Mee Ramen ni sampai macam tu sekali harga dia...kerana teringin sangat MD nak merasa tahap kepedasaan dan keistimewaan Mee Ramen ni MD beli lah sebungkus.....hihi...




Dan malam ni MD masak lah Mee Ramen ni untuk merasa tahap kepedasan dia dalam dia ada 2 perencah ...MD masak macam MD masak mee sedap goreng tu cuma MD tak bagi kering sangat ...




Lihat lah setelah MD gaul 2 perencah tadi...warna pun dah bertukar kan dan bau dia menusuk-nusuk hidung MD tak sabar rasanya nak makan Mee Ramen ni.....




Alhamdulillah....akhirnya Mee Ramen dapat MD tawan walaupun kepedasannya boleh bibir jadi kembang tapi MD berpuas hati lah dengan rasa dia ni....Tengok jak lah mangkuk tu mee dia licin kan yang tertinggal kuah dia yang sikit jak tu....










24 April 2017

Pasar Malam Sandakan




Sebelum tutup entri untuk hari ni...MD kongsi jalan-jalan sandakan kat pasar malam dia...Kat pasar malam sandakan ni memang terkenal dengan ikan bakar dan sayap bakar  madu dia yang sedap dan murah...



Selain sayap ayam bakar madu,buntut@tongkeng ayam bakar,hati ayam bakar dan bedal ayam bakar pun ada di jual kat pasar malam sandakan ni







Selain order sayap ayam bakar madu MD dan en.Hubby order kuey teow kung fu...pulang ke hotel dengan rasa kenyang...Alhamdulillah....


P/S: wifi kat hotel MD dan en.Hubby menginap ni kuat buat MD tak sedar buat entri sampai 3 entri.....hihi







Lanun Cafe Sandakan





Salam dan selamat malam untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang sentiasa sudi singgah dan komen dekat blog Anugerah Terindah....Hari ni MD dan en.hubby jalan-jalan kat bandar sandakan...petang tadi ke habour mall dan ambil gambar  I Love Sandakan dan lepas magrib tadi MD dan en.hubby ke batu6 sandakan sebab kita nak ke Lanun Cafe.



Dekorasi kat dalam Lanun Cafe Sandakan....





Green Tea Hulk Ais Blend




Ni gambar kat lanun cafe sandakan....Lepas ni MD dan en.Hubby nak ke pasar malam sandakan...Kat pasar malam sandakan terkenal dengan ikan bakar dan sayap ayam. Ramai yang kata sayap ayam bakar kat pasar malam tu sedap....












Jalan-Jalan Sandakan




Salam dan selamat bercuti untuk semua sahabat blogger dan pengunjung yang MD sayangi dan hargai....Cuti-cuti ni ramai di kalangan sahabat blogger ambil kesempatan cuti balik kampung kan...MD dan en.hubby ke pusat bandar samdakan sebab dah lama tak jalan-jalan di waktu petang kat  pusat bandar Sandakan ni lagipun esok MD dan en.hubby ambil cuti tahunan atas urusan...





Tugu I Love Sandakan yang baru juga di bina kat sini...MD pun baru dapat snap tugu ni..di bina berdekatan dengan bangunan Harbour Mall.








Hari ini MD dan en.Hubby ronda-ronda bandar Sandakan....Kejap lagi nak pergi ke batu6 sandakan Lanun Cafe.... Tengok apa yang ada kat situ....










Anugerah Terindah Copyright © 2016. Designed by MaiGraphicDesign